onsdag 1 juni 2011

juni

Tillbaka i Norrtälje men denna gången blir det knappt i 24 h för imorgon går flyget mot Krakow. Jag känner mig inte så jätte peppad än men jag tror det kommer, om inte idag så imorgon. Ska iaf bli spännande att se en ny plats, ett nytt land.



Idag när jag satt och väntade på bussen i Linköping satt det en gubbe breve mig. Han frågade lite om bussen och sen började vi prata lite allmänt om vad jag pluggade till och sen kom vi in på resor. Han var en sån där typ som varit runt i hela världen. Han frågade vart jag hade rest och när jag då sa att jag bodde i Boston ett år så kom det "ja där har jag ätit hummer" När jag sa att jag hade varit i Brisbane "ja där har jag jobbat" och sådär fortsatte det. Sen berättade han om när han åkte båt till USA 1964 och hamnade mitt i en orkan och när han skulle hem igen blev det myteri på båten och kaptenen fick halsen avskuren. Han hade spännande historier och var svår att få tyst på hehe.

Nu ska jag fortsätta packa
hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar