onsdag 11 januari 2012

Punktform

Jag är en person som kan skriva listor till allt. Speciellt på saker och ting som måste göras. Det tror jag ju inte att jag är ensam om. Men det är kanske inte alla som skriver lista nästan varje dag. Jag litar inte riktigt på mitt minne och det är nog därför jag måste skriva ner det mesta.

Just nu har jag en lista på saker som måste göras denna vecka. 
En lista på vad jag ska/kan äta för mat. 
En lista på saker som ska packas ner till resan.
 En lista på vad som ska göras till examensarbetet. 
En lista över månadens ekonomi och kommande månad. 

Listorna får mig att känna mig mindre stressad över att jag ska glömma något. Andra kanske tycker jag är ett litet kontrollfreak/pedant? Inte vet jag men jag bryr mig inte så mycket heller. Jag behöver helt enkelt sätta mig ner ibland när jag har för mycket i huvudet och skriva listor och jag tror inte direkt jag är ensammen om det.
Kanske skulle ha en Not to do list

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar