söndag 8 januari 2012

Blickar framåt

Jag sitter på bussen och den börjar närma sig Nyköping. Har väl liter mer än 3 timmar kvar innan jag är framme. Det känns lite konstigt att åka tillbaka. Jag har inte ägnat min lägenhet en enda liten tanke, skolan har varit som bortblåst, förutom examensarbetet då såklart. Det kändes som att jag redan hade flyttat hem o inte skulle behöva åka tillbaka. Verkligheten gav mig en örfil. Det blev dags att packa väskan åter igen, ge Gustaf en snabb puss o kram och hoppa på bussen bort från platsen där jag vill vara.

Även att saker och ting känns bittert nu vet jag att jag snart får flytta hem på riktigt. I februari går flyttlasset hem och jag längtar som en tok. Nu ska jag försöka sälja soffan och sängen så mitt liv i Norrtälje får plats i en bil hem till starten i Småland. 

Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar